poniedziałek, 10 sierpnia 2015

W poszukiwaniu słońca - Sardynia

Sam Zurych  jako baza do podróży low-costowych nie jest najlepszym miejscem. Za to Bazylea i jej lotnisko z EasyJetem i Wizzairem to już zupełnie inna bajka o czym wspominałem pod koniec jednego z wcześniejszych wpisów

Tak więc udało mi się wyhaczyć lot Basel - Cagliari za 80CHF. A jako, że kwiecień do najcieplejszych jeszcze w Zurychu nie należy to była to perfekcyjna ucieczka w kierunku Słońca. 



I tak oto przywitało mnie Cagliari porankiem dnia po przylocie. Słońce, dwadzieścia kilka stopni czego chcieć więcej. Na Sardynii częściowo korzystałem z Coucha a częściowo Airbnb. Tak więc po małych problemach z ogarnięciem samochodu. Okazało się, że wszystkie wypożyczalnie mają zablokowany panel do akceptacji kart szwajcarskich - ech szlag by to - jednak dzięki zawziętości innych klientów lecących z Basel udało się przekonać obsługę wypożyczalni do sprawdzenia kart drogą telefoniczną - uff udało się. Dostałem auto w teorii wyższej klasy bo zamiast 500 jakąś taką nowszą Pandę 5-cio drzwiową. Ale naprawdę jeździło się nią po serpentynach fatalnie. Plan był taki w 3 dni dookoła Sardynii, zobaczyć tyle ile się da - i zaliczyłem wszystko z mojej listy.


I z powrotem autostradą do Cagliari - z czym, że autostrada na dość długim odcinku była dość mocno rozkopana.

Photograph Breath of the history by Paweł M on 500px
Breath of the history by Paweł M on 500px

Powyżej jeden z grobowców Nuraghi starożytnej cywilizacji, która niegdyś istniała na Sardynii. Wyspa prześliczna, mnóstwo piaszczystych plaży, ciepłe morze, idealne warunki do Windsurfingu. W miasteczkach na południu klimat Włoch - pizze, makarony, kawaaa - uwielbiam. Na północy trochę bardziej hiszpańsko-katalońsko. Ceny racjonalne można zjeść, przespać się, i wypić bez rozwalania budżetu. Tak więc Sardynia ląduje na moją listę, miejsc do ponownego zobaczenia zaraz za Kubą i Gruzją.

Północ jak już wspomniałem z architekturą i klimatem bardziej hiszpańskim.

Photograph Torre Spagnola by Paweł M on 500px
Torre Spagnola by Paweł M on 500px

No i te plaże - magia:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz