czwartek, 6 sierpnia 2015

Rigi - Królowa gór

Kolejny weekend bodajże pierwszy kwietniowy postanowiłem spędzić w alpach, gdzieś niedaleko od Zurychu. Polecono mi uderzyć na Rigi - królową gór. Dojazd jak zwykle SBB dojazd pociągiem z przesiadką z Zurychu do Weggis zajmuje około 1,5h. Szczyt znajduje się na wysokości 1798 m n.p.m i faktycznie po wyjściu przed naszymi oczami roztacza się niesamowity widok na panoramę alp. Zapierający dech w piersiach.

Photograph Breathtaking by Paweł Muras on 500px
Breathtaking by Paweł Muras on 500px

I tak to był jeden z tych dni kiedy stwierdziłem, że przeprowadzka do Szwajcarii była strzałem w dziesiątkę. Oczywiście jak na każdą bardziej znaną górę w Szwajcarii można się dostać na kilka sposobów. Kilka szlaków, dwie kolejki co kto lubi. Ja wybrałem szlak Mark Twain Trail który prowadzi z Weggis na samą górę - wejście i zejście to około 6h w dobrym tempie ale warto.

Jeśli chodzi o okolice Lucerny i Engelbergu czy też Zermatt są to typowo turystyczne rejony w których na szlakach znajdziemy mnóstwo infrastruktury knajp czy restauracji. W innych częściach już tak wzorowo nie jest, ale wciąż dobrze. Jak chodzi o oznaczenie szlaków, to w mojej ocenie jest okey mogło by być czasem lepiej zwłaszcza przy zejściach, czasem nie do końca wiadomo którędy dokładnie prowadzi dany szlak i mi zdarzyło się parę razy wracać do rozwidleń i wybierać drugą opcje.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz